یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱

استاندار فارس در آیین اختتامیه هفته فرهنگی هنری سعدی عنوان کرد؛

لزوم تأمین اعتبار پروژه کتابخانه مرکزی شیراز در سفر ریاست جمهوری به استان فارس

استاندار فارس

محمد هادی ایمانیه در آیین اختتامیه هفته فرهنگی هنری سعدی با اشاره به کلنگ زنی کتابخانه مرکزی شیراز در روز ششم اردیبهشت ماه گفت: تأمین اعتبار پروژه کتابخانه مرکزی شیراز در سفر ریاست جمهوری به استان فارس توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری شود.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، استاندار فارس در آیین اختتامیه هفته فرهنگی هنری سعدی که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جوار آرامگاه شیخ اجل برگزار شد، از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست کرد تأمین اعتبار پروژه کتابخانه مرکزی شیراز در سفر ریاست جمهوری به استان فارس در سال جاری انجام شود.

استاندار فارس، خواستار توجه به حوزه کتابخانه‌های عمومی به ویژه تأمین اعتبار پروژه کتابخانه مرکزی شیراز شد و عنوان کرد: روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ماه، با حضور مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کلنگ کتابخانه مرکزی شیراز به زمین زده شد.

ایمانیه ادامه داد: کلانشهر شیراز هنوز از داشتن کتابخانه مرکزی محروم است. این در حالی است که در سال ۱۳۳۳ با همت مردم و خیرین شیراز کتابخانه شهید آیت الله دستغیب ساخته شد که امیدواریم امسال بازسازی این کتابخانه به پایان برسد. از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز دعوت می‌شود در آیین بازگشایی آن شرکت فرماید. این کتابخانه برای مردم شیراز به ویژه فرهنگوران حس نوستالژیک دارد.

 استاندار فارس در ادامه به ساخت کتابخانه در پروژه‌های ملی مسکن اشاره کرد و گفت: مقرر شده در پروژه‌های جهش ملی مسکن، کتابخانه، مسجد، مدرسه، درمانگاه و پاسگاه نیروی انتظامی جانمایی شود.

وی همچنین گفت: برخی کتابخانه‌های مراکز شهرستان‌های فارس کامل نیستند و با کمبودهایی مواجه هستند که امیدواریم با همت وزارت فرهنگ و مسئولان استانی، بتوانیم اعتبارات مورد نیاز این کتابخانه‌ها را تأمین کنیم.

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 5 =